8 Haziran 2012 Cuma

ateşböceği mezarlığı

"21 eylül 1945,
öldüğüm geceydi." 
diye başlıyor film... ölüm var bu filmde. aslında başında veriyor sonunu ama meraklıyız ya izliyoruz işte.

film dediysem öyle dev oyuncu kadrosuyla çekilmiş, yüksek bütçeli, popüler filmlerden değil. bir anime bu. 2. dünya savaşında yaşanan acı olaylar. japonyadan bir ailenin dramı...

biliyorum biliyorum anime deyince birçoğunuz önyargılarınızla "amaaaannn" diyeceksiniz. belki de önyargı şuan benim yaptığımdır kim bilir... ama izleyin derim ben... 1988 yapımı, kız kardeşini "yetersiz beslenme" sebebiyle kaybeden yazar  Nosuka'nın romanından uyarlanan bu animeyi mutlaka izleyin.

fedakar bir abi göreceksiniz: Seita , bir de onun dünyalar tatlısı kız kardeşi: Setsuko. film boyunca Setsuko gülümsetecek sizi. masumiyetine hayran kalacaksınız, zaman zaman kendi çocukluğunuzu hatırlayacaksınız. ancak son vuruş yine ondan gelecek, ağlatacak sizi. çünkü bir sabah Setsuko uyanmayacak... 

çünkü neden? 

çünkü aç. 

çünkü savaş. 

çünkü insan... 

dünya diyorum, ne kadar kötü !!!

not: bugün, saate baktım da aslında dün yani 8 haziran benim doğum günümdü (gerçek olan). güzel doğum günümü böyle sabote etmek yoktu aklımda ama olan oldu. zaten her doğum günüm hüzünlü geçer benim. bu da böyle olsun.

Hiç yorum yok:

Şarkılarla Kavramlar -1-

Yeni bir seriye başlıyorum burdan. Adına "şarkılarla kavramlar" demek istedim. Çünkü bazı müzikler bende sadece romantikçe bir ...